Demogracy verenigt techniek met pure creativiteit

Einstein zei ooit dat als hij een idee had en de wiskunde niet paste, hij in plaats van het idee weg te gooien, de wiskunde zou weggooien. Hij heeft veel van de wiskundige bewijzen voor zijn theorieën 'uitbesteed' aan zijn getalenteerde wiskundige vrienden. Einstein bewoog zich in het rijk van pure creativiteit, terwijl hij allerlei soorten hulp opriep met de toegepaste creativiteit.

Wat is het verschil tussen Pure Creativiteit en Toegepaste Creativiteit?

Ons proces begint altijd met pure creativiteit die gaat over de ontdekking en ontwikkeling van het 'basisidee' dat ten grondslag ligt aan elk baanbrekend merk. Pure creativiteit kan op elk moment komen maar het komt meestal wanneer we die diep nadenken over wat mensen echt nodig hebben, niet wat ze zeggen dat ze nodig hebben. Wij volgen hiermee de methode van Human Centered Design die ons helpt bij het oplossen van niet voor de hand liggende uitdagingen. Het is voor ons een creatieve mensgerichte werkwijze om merk-, marketing- en communicatieproblemen innovatief op te lossen. 

Als het pure creatieve idee eenmaal is vastgesteld, moet het vervolgens effectief worden uitgewerkt door middel van toegepaste creativiteit. Dit doen wij met een team van interne en externe copywriters, strategen, art directors, grafische ontwerpers en web-ontwikkelaars die het het idee van de pure creativiteit oppakken en vertalen naar een tastbare, zichtbare en herkenbare strategie, uiting of platform. Dit is een ambacht die jarenlange training en ervaring vereist. 

Beide vormen zijn afhankelijk van de ander, en het zou een vergissing zijn om te denken dat pure creativiteit op een of andere manier 'belangrijker' is. Zonder de vaardigheden en het oordeel van toegepaste creativiteit zouden wij nooit buitengewoon werk kunnen maken. Het zouden gewoon geweldige creatieve ideeën zijn geweest die ergens in een archiefkast verborgen blijven zonder het daglicht te zien.
Terug
Share by: